onsdag 8. februar 2012

mandelmangel

Hei hei!
Da har jeg igjen en grunn og litt tid til å blogge ;) nyoperert og sengeliggende... Ja, for 8 timer siden våknet jeg fra narkosen og var dermed to mandler fattigere - ogg det er deilig.
Er litt usikker på hva jeg skal skrive om siden er så lenge siden sist, men jeg kan jo begynne med en liten update. Siden sist jeg blogget - sånn ca april i fjord - så har jeg begynt å studere - førskolelære av alle ting. Planen var å studere ergoterapi, eller fysioterapi, eller barnevernspedagog eller sosialt arbeid... på alle disse stod jeg på venteliste, mens førskolelære kom jeg inn på med en gang, og da ble det det, og dette aangrer jeg ikke på!
Veldig spennende studie, fantastiske mennesker og akkurat passe stressende lærere - stortrives med andre ord.
Men før alt dette så har jeg tilbrakt 14 fantastiske dager i Japan sammen med Mr.R. Denne gangen besøkte vi Osaka og var en uke i Tokyo.
He he, tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra turen men det får bli i neste innlegg. Her i Oslo er nettet helt elendig så jeg får vel vente med det til jeg kommer meg ut på landet - logisk!
Så dro vi til Krakow, en hel gjeng på 10 personer, der jeg var den eneste som kjente alle. Må si at jeg var litt stressa pga den turen, så liksom ikke helt klart for meg hvordan så mange mennesker skulle klare å ha det gøy sammen samtidig. Utfallet ble at turen er omtalt den dagen i dag av alle og enhver som har vært med. Den var rett og slett vellykka! Poster noen bilder fra den også.  Så kom den avgjørende mailen.... HiOA som det nå heter har bestemt seg for at jeg skulle få lov til å studere innen jeg blir 30 år gammel (noe som i utgangspunktet var planlagt).  Hoppa i taket et lite øyeblikk der, men så kom realiteten... Hva skulle jeg gjøre... takke ja og være fattig student i 3 år og forsatt ikke flytte sammen med Mr. R, men ha mye høyerer lønn etter de 3 årene og kunne velge og vrake i jobber og finne det perfekte stedet å bo på og i tillegg ikke være mer enn 30 år.... eller så kunne jeg takke nei, men det virka ikke som noe alternativ. Valget var i grunn veldig enkelt. I tillegg til at jeg ønsket å studere så var jeg noe lei jobben og hadde veeeeldig behov for forandinger. Og da var det bare: førskolelære here i come!
Så kom 22.juli og vi var på tur igjen. Vi var på vei til Mr. R sin jobb for å hente han da den første meldingen om bomba i Oslo kom. Og stemningen seig ned ett par hakk. Så ble bussen fra parkeringen stoppet av terrorpoliti. Heller ingen hyggelig opplevelse. Kl var sånn ca 21 når vi landa i Warszawa. Kom oss på hotellet og skrudde på tv. Det er nesten sånn at jeg skulle ønske at vi ikke gjorde det... Vi ble selvfølgelig møtt med nyheten om Utøya og alt det tragiske som har skjedd der. Helgen i Warszawa blir nok ikke glemt med det første. Det er også denne helgen vi speedspiste hos tante. Vi dukka opp hos tante ved 3 tida på ettermiddagen og dro derfra ved 8 på kvelden. I løpet av de 5 timene har vi fått i oss middag, dessert og kveldsmat, samt noen glass med vin og øl og litt til... gode og mette tok vi toget tilbake til Warszawa. Shoppa litt dagen etterpå og dro hjem til Norge. Alt i alt en ganske ok helg med tanke på det som har skjedd hjemme.
Uff, da tror jeg at jeg tar resten av historia i morgen eller noe sånt, begynner å bli sliten og mangelmandel begynner å merke seg.
I morgen drar jeg hjem til Mr. R og pusene. Blir litt mer trivelig å ligge der og ha vondt enn i den lille knøtteleiligheta her i hovedstaden,

Snakkes!

T without M's



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar