søndag 26. februar 2012

Supersøndag!

God kosesøndag!
 For en god stund tilbake skrev jeg du innlegg om hvor jævlig søndagene var men i dag vil jeg bare si at jeg er uenig med meg selv. I dag er det kosesøndag! Det ble deilig eggerøre med løk, skinke og tomat, nystekte rundtstykker, etterfulgt av kaffe lungo og Lillihammer - holdt på å le meg i hjæl :)
I dag skal planlegge uka litt. Punkt 1 er selvfølgelig TRENING! Satser på 3 ganger i uka denne våren. Punkt 2 er at jeg skal endelig møte N. på tirsdag og kanskje til og med komme meg opp i bhgen på torsdag og hilse på L. Og ellers så er det skole hver dag uten om tirsdagen men da er K.Bhg som gjelder, må ta igjen praksisen jeg gikk glipp av pga operasjonen. Men det er bare koselig, det begynner å bli litt varmere i været også så da er et bare gull.

Og siden det er supersøndag så får jeg vel holde løfte mitt fra i går og sende oppskrift på suppa!

Dette trenger du:

- 2 passe store løk
- 2 fedd hvitløk
- 2 store paprika
- 2 bokser med hele flodde tomater
- 2,5 dl vann
- en buljong i terning


Fremgangsmåte:

1. Hakk løken og hvitløken og ha den i en kjele med litt olje o stek den noe. i mens skjærer du paprika i passe store biter. Stek det litt så har du i tomatene og vannet og buljongen og kok i 20 min.

2. Trekk kjelen av plata og la den avkjøle seg. Bruk en stavmixer og lag en jevn krem av suppen. Sett den på plata igjen, smak til med salt, pepper, basilikum og eventuelt litt soyasaus.

3. Server med en ss rømme og persille strødd over det hele!

Litt sunnere oppskrift enn i går :)

Forsatt goooooood søndag <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar